flag Судова влада України

Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел

Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46

Аналіз обліково-статистичної роботи за 1 півріччя 2014 року

 

 

А Н А Л І З

обліково - статистичної роботи Диканського районного суду

за І півріччя 2014 року

 

П Л А Н :

 

1. Ведення первинного обліку документів, їх повнота та достовірність заповнення.

 

2. Стан ведення журналів вхідної та вихідної кореспонденції, статистичних карток по кримінальних, цивільних і адміністративних справах та статистичних карток на підсудних і по обліку сум збитків, заподіяних злочином та алфавітних показників.

 

3. Стан ведення нарядів, журналів судових засідань, контрольного, реєстрація видачі копій судових документів, обліку речових доказів. Організація роботи архіву суду.

 

4. Стан обліку і контролю за надходженням і розглядом скарг і звернень громадян, юридичних осіб, ведення журналу особистого прийому громадян. Аналітична робота суду.

 

5. Складання статистичних звітів районного суду, достовірність документів і матеріалів, що використовуються при їх складанні.

 

6. Загальний аналіз справ, розглянутих Диканським районним судом за І півріччя 2014 року.

 

7. Висновки і пропозиції.

 

1. Ведення первинного обліку документів, їх повнота та достовірність заповнення.

 

          Вся кореспонденція, що надходила до Диканського районного суду протягом І півріччя 2014 року приймалася та реєструвалася канцелярією суду. При прийомі кореспонденції перевірялася цілісність конверта, наявність документів згідно з додатком 3 (відповідно до пункту 2.4 Інструкції з діловодства в місцевих загальних судах, апеляційних судах областей, апеляційних судах міст Києва та Севастополя, Апеляційному суді Автономної Республіки Крим та Вищому спеціалізованому суді України з розгляду цивільних і кримінальних справ, затвердженої Наказом ДСА України № 173 від 17. 12. 2013 року). Документи, які були отримані головою суду, суддями чи помічником голови суду своєчасно передається ними на реєстрацію в канцелярію суду. При надходженні документів поштою працівники канцелярії, завжди перевіряють правильність оформлення документу та конверти додаються до документів. На всіх документах в правому нижньому куті або вільному від тексту місці першого аркуша проставлений реєстраційний штамп, дата надходження до суду та реєстраційний номер.

У відповідності до Закону України «Про судоустрій і статус суддів» та Положення «Про автоматизовану систему документообігу суду» з 01 січня 2011 року в Диканському районному суді діловодство суду ведеться в комп’ютерній програмі «Документообіг загальних судів».

Був виданий наказ по суду яким визначено користувачів програми та можливість доступу кожного з них до певної гілки команд. Адміністратором автоматизованої системи був призначений головний спеціаліст з інформаційних технологій Сулима О.О. Були розмежовані права та обов’язки користувачів системи.

Позовні заяви (скарги), матеріали про адміністративні правопорушення, що надходять до суду, реєструються у вхідній кореспонденції в програмі відразу після їх надходження.

З 17 червня 2013 року у Диканському районному суді запроваджено порядок щодо обміну електронними документами між судом та учасниками судового процесу в частині надсилання судом таким учасникам процесуальних документів в електронному вигляді, паралельно з документами у паперовому вигляді (згідно з наказом Державної судової адміністрації України від 31 травня 2013 року № 72 «Про реалізацію проекту щодо обміну електронними документами між судом та учасниками судового процесу» зі змінами внесеними наказом Державної судової адміністрації України від 14 червня 2013 року № 81).

З 01 жовтня 2013 року у Диканському районному суді запроваджено порядок щодо надсилання судами учасникам судового процесу та кримінального провадження текстів судових повісток у вигляді SMS-повідомлень (згідно з наказом Державної судової адміністрації України № 119 від 20 вересня 2013 року «Про реалізацію проекту щодо надсилання судами SMS-повідомлень учасникам судового процесу (кримінального провадження) у місцевих та апеляційних загальних судах»).

 

 

2. Стан ведення вхідної та вихідної кореспонденції, карток обліку по кримінальних, цивільних і адміністративних справа та статистичних карток на підсудних (обвинувачених) і картки обліку сум збитків, заподіяних злочином.

 

          Порядок і хронологія реєстрації на обліково - статистичних картках в програмі по кримінальних, цивільних та адміністративних справах, а також по матеріалам про адміністративні правопорушення, подань слідчих органів в райсуді дотримується. Всі індекси, що встановлені для вхідної та вихідної кореспонденції суду та інших матеріалів, які розглядалися судом у І півріччі 2014 році, присвоєні правильно, з дотриманням рекомендацій Державної судової адміністрації та Інструкції з ведення діловодства в судах. В обліково - статистичних картках по всіх справах, розглянутих у 2013 році вірно зазначено зміст рішення, а також занесені відомості про рух справ в суді.

Картки обліку сум матеріальних та моральних збитків, заподіяних розкраданням та іншими злочинами вірно і якісно заповнюються помічниками суддів райсуду. При направленні кримінальної справи до апеляційної інстанції, статистичні картки на засуджених та картки обліку сум матеріальних та моральних збитків завжди долучаються до справи, з обов'язковим зазначенням в супровідному листі. Статистичні картки на підсудних (Обвинувачених) помічниками суддів заповнюються правильно і достовірно з дотриманням положень Інструкції щодо заповнення статистичної картки на особу, стосовно якої судом розглянуто кримінальну справу.

В суді запроваджено систематична обробка статистичних карток за допомогою комп'ютерної програми «Д-3». Обліково-статистичні, реєстраційні картки в автоматизованій системі заповнюються у відповідності з нормативно-правовими актами. На протязі вказаного періоду під час оновлення програми “Д-3” мав місце факт не своєчасного внесення відомостей, що стосується причин відкладення судових засідань, а саме використання секретарями судових засідань динамічної форми внесення інформації за допомогою гарячих клавіш. Тому, на підставі вищевикладеного в. о. керівника апарату Маслій Л. П. було проведено збори працівників апарату на яких було обговорено дані питання.

 

3. Стан ведення номенклатурних справ судових засідань, контрольного, реєстрація видачі копій судових документів, обліку речових доказів. Організація роботи архіву суду.

 

В канцелярії Диканського суду заведено 37 номенклатурних справ, із 37 номенклатурних справ, які повинні бути заведені згідно переліку затвердженого головою Диканського районного суду, із індексом справи 01-01 по 01-37.

 

Контрольні журнали для обліку справ і матеріалів переданих на розгляд судді знаходяться у кожного секретаря суду, оформленні згідно вимог до номенклатурних журналів.

Кожна номенклатурна справа має окрему папку та оформлена згідно вимог загальних стандартів діловодства та інструкції з діловодства, індекси на титульній сторінці відповідають індексам вказаним в переліку затвердженому головою Диканського районного суду. Наповнення номенклатурних справ ведеться відповідними документами по мірі їх надходження до суду.

Номенклатурні журнали прошиті та пронумеровані, індекси на титульній сторінці відповідають індексам вказаним в переліку затвердженому головою Диканського районного суду.

Судові справи та управлінська документація з часу створення (надходження) і до передання їх в архів суду зберігаються за місцем формування справ (в канцелярії суду).

Методичне керівництво і контроль за формуванням справ суду здійснює канцелярія суду.

          Архів суду є самостійним структурним підрозділом суду та входить до складу служби канцелярії, який діє на підставі Положення про архів, затвердженого керівником апарату суду після погодження з відповідною експертною комісією суду, яка відповідно до Наказу керівника апарату суду була змінена Наказом від 29. 04. 2011 року у зв'язку із звільненням одного із членів експертної комісії. Обов'язки по роботі з архівом суду покладено відповідно Наказу № 8 О/Д.а від 29. 04. 2011 року на судового розпорядника Ропотило М. А.

Основні положення роботи архіву суду викладені в Правилах роботи архівних підрозділів органів державної влади, місцевого самоврядування, підприємств, установ і організацій, затверджених наказом Держкомархіву України від 16 березня 2001 року N 16, зареєстрованих в Міністерстві юстиції України 8 травня 2001 року за N 407/5598.

Протягом І півріччя 2014 року судовим розпорядником Ропотило М. А. було розроблено акт про знищення справ по адміністративним правопорушенням за періоди 2009 та 2010 роки, опис справ з особового складу за період з 2009 по 2011 роки, опис справ постійного зберігання за період з 2009 по 2010 роки та опис справ управлінської документації суду за періоди з 2009 по 2011 роки.

Крім цього було здійснено передання справ з управлінської документації до державного архіву та підготовлено справи на знищення відповідно до складених актів за період починаючи з 2009 по 2010 роки (Акт про знищення справ з управлінської документації, акт про знищення справ по матеріалах про адміністративні правопорушення).

 

4. Стан обліку і контролю за надходженням і розглядом скарг і звернень громадян, юридичних осіб, ведення журналу особистого прийому громадян. Аналітична робота суду.

 

В райсуді створений журнал реєстрації скарг і звернень громадян. Голова суду та заступник голови суду здійснюють особистий прийом громадян. Прийом громадян проводиться регулярно у встановлені дні та години, які доведені до відома громадян.

Судом дотримуються вимоги Закону України "Про звернення громадян" від 02. 10. 1996 року в редакції від 29. 11. 2012 року. Облік і контроль за надходженням і розглядом скарг і звернення громадян в райсуді знаходяться на постійному контролі голови суду.

В суді протягом І півріччя 2014 року згідно плану роботи суду на І півріччя 2014 року було проведено виробничу нараду по підсумках роботи суду за 12 місяців 2013 року. Перевірено стан, умови зберігання та реалізації речових доказів по судових справах, розглянутих судом в 2013 році, проведено перевірку стану заведення канцелярією суду журналів та номенклатурних справ, передбачених Інструкцією з діловодства на 2014 рік, перевірено стан звернення до виконання та повноти виконання судових рішень постановлених кожним суддею за 12 місяців 2013 року, проведено аналіз кількості та якості розгляду справ суддями, навантаження суддів. Також перевірено роботу канцелярії суду по питанню завершення передачі до архіву суду оформлених документів, які велися у 2013 році, проведена перевірка стану протипожежної безпеки, перевірено наявність печаток, штампів суду, стан їх зберігання та використання, проведено перевіру статистичних карток первинного обліку на правильність їх заповнення та можливість побудови статистичних звітів в автоматичному режимі. Проводилася щомісячно перевірка секретарів судових засідань з питань належного ведення журналів судових засідань, дотримання строків виготовлення та здачі до канцелярії суду протоколів судових засідань. Проаналізовано стан судимості в районі за 2013 рік та традиційно було проведено аналіз стану касаційної та апеляційної практики по кримінальних та цивільних справах розглянутих протягом 2013 року, а також зроблено аналіз обліково-статистичної роботи за 12 місяців 2013 року. Проведено узагальнення судової практики розгляду кримінальних справ про злочини у фері обігу наркотичних засобів, психотропних речовин, їх аналогів та прекурсорів. Проведено узагальнення судової практики розгляду кримінальних справ про злочини проти безпеки руху та експлуатації транспорту у 2013 році. Було проведено аналіз стану виконання вироків, постанов у кримінальних справах та виконання судових рішень у цивільних і адміністративних справах, розглянутих у 1-му кварталі 2014 році. Проведено узагальнення судової практики по кримінальному провадженню по злочинах проти власності (ст. ст. 185-198 КК України), розглянутих судом протягом 4-х місяців 2014 року, зроблено аналіз практики розгляду справ про адміністративні правопорушення проти безпеки дорожнього руху за 5-ть місяців 2014 року.

Опубліковано ряд статей на правові теми помічника голови суду Слинько Я. Ю.

Було проведено ряд зборів для розв'язання проблемних питань, що виникають при користуванні суддями та працівниками апарату суду комп’ютеризованою системою документообігу протягом І півріччя 2014 року.

Згідно листів апеляційного суду в суді також було проведено ряд інших узагальнень та аналізів, які були проведені у зазначені у резолюції головою суду строки.

Також щоквартально помічниками судді проводяться перевірки своєчасності звернення до виконання та повноти виконання вироків, рішень, постанов по справах, розглянутих суддями за якими кожен помічник закріплений.

В суді здійснюється постійний контроль за організацією судових процесів, який полягає в щомісячному аналізі залишку нерозглянутих на кінець місяця кримінальних та цивільних справ, який проводиться головою суду. У разі необхідності спрямовуються зусилля на покращення оперативного розгляду справ, це обговорюється на нараді суддів, а також при проведенні нарад суддів та працівників апарату суду.

Щоквартально проводиться аналіз цивільних справ, що не розглянуті понад 3 місяці (за їх наявності), цивільних справ, що зупинені провадженням, кількість винесених окремих ухвал по цивільних справах який закріплений за помічником заступника голови суду Федотченком С. Ю.

Стан оперативності розгляду цивільних справ щоквартально аналізується та обговорюється на нараді суддів райсуду про що надсилається інформація до цивільної палати Апеляційного суду Полтавської області.

Розгляд кримінальних справ, по яких підсудні тримаються під вартою, знаходиться під особистим контролем голови суду.

В суді відсутні цивільні справи, які б знаходились в провадженні суду понад один рік. Але мається одна кримінальна справа, яка розглядається більше одного року (розглядається під головуванням судді Щабельської І. В.).

В суді організовано та систематично проводиться навчання працівників суду та суддів згідно окремо розробленого плану семінарських робіт.

 

5. Складання статистичних звітів районного суду, достовірність документів і матеріалів, що використовуються при їх складанні.

 

По закінченню звітного періоду, у відповідності з вимогами управління державної судової адміністрації України в Полтавській області в райсуду складаються звіти про роботу суду. При складанні статистичних звітів райсуд дотримується вимог Інструкції щодо заповнення форм статистичної звітності про роботу судів загальної юрисдикції. В звітах завжди відображена фактична кількість справ та фактичний залишок нерозглянутих справ та інші відомості, звіти складаються якісно і з додержанням встановлених строків. При складанні звітів проводиться обробка статистичних карток за допомогою комп'ютерної програми "Д-3”, яка автоматично складає всі дані та вносить відомості, які на протязі І півріччя 2014 року вносили відповідні працівники апарату суду та самі судді.

 

6. Загальний аналіз справ, розглянутих Диканським районним судом за І півріччя 2014 року.

 

Згідно із штатним розписом протягом І півріччя 2014 року в районному суді кількість суддів становила 3 одиниці.

 

          При порівнянні розглянутих справ за аналогічний період 2011, 2012, 2013 роки прослідковується тенденція до значного зменшення загального навантаження на кожного суддю і справ вцілому.

 

За І півріччя 2014 року судом розглянуто 642 судових справи. Із них:

  50 кримінальних проваджень;

  261 цивільних справ, із яких :

- 210 позовного провадження;

- 9 справ наказного провадження;

- 42 справ окремого провадження;

  4 справ згідно КАСУ;

  228 справ про адміністративні правопорушення;

  99 інших судових справ.

           

7. Висновки і пропозиції.

 

1. Роботу Диканського районного суду по веденню документів первинного обліку та організації обліково - статистичної роботи в суді за І півріччя 2014 року вважати задовільною.

 

2. Необхідно в подальшому продовжувати роботу з боку ТУ ДСА в Полтавській області по навчанню працівників судів, відповідальних за ведення обліково - статистичної роботи щодо її проведення та комп'ютеризації.

 

 

 

 

Помічник заступника голови суду                                            С. Ю. Федотченко