Національне агентство наразі готує пропозиції щодо приведення підзаконних нормативно-правових актів у відповідність до нових положень Закону. Зокрема, передбачається, що Форма декларації осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, міститиме окреме поле для зазначення УНЗР суб’єкта декларування (розділ 2.1 «ІНФОРМАЦІЯ ПРО СУБ’ЄКТА ДЕКЛАРУВАННЯ» декларації) та членів його сім’ї (розділ 2.2 «ІНФОРМАЦІЯ ПРО ЧЛЕНІВ СІМ’Ї СУБ’ЄКТА ДЕКЛАРУВАННЯ» декларації).
У разі відсутності у суб’єкта декларування або членів його сім’ї УНЗР передбачається можливість обрання суб’єктом декларування відповідного значення цього поля.
Звертаємо увагу, що правові та організаційні засади створення та функціонування Єдиного державного демографічного реєстру визначаються Законом України «Про Єдиний державний демографічний реєстр та документи, що підтверджують громадянство України, посвідчують особу чи її спеціальний статус», а Порядок ведення Єдиного державного демографічного реєстру та надання з нього інформації, взаємодії між уповноваженими суб’єктами, а також здійснення ідентифікації та верифікації (далі – Порядок) затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 18.10.2017 № 784.
Відповідно до заяви-анкети для внесення інформації до Єдиного державного демографічного реєстру, затвердженої наказом Міністерства внутрішніх справ України від 26.11.2014 № 1279 (у редакції наказу МВС від 10.07.2017 № 582), зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 10.12.2014 за № 1586/26363, УНЗР представлений двома послідовностями з восьми та п’яти цифр, розділених текстовим символом «-».
Також пунктами 8 та 9 Порядку передбачено, що внесення до Реєстру інформації про особу та видані їй документи здійснюється уповноваженими суб’єктами у разі:
оформлення документів, якщо на цей час зазначена інформація не внесена до Реєстру або змінилася;
реєстрації місця проживання чи місця перебування;
реєстрації актів цивільного стану;
за бажанням особи, якщо інформація про неї не внесена до Реєстру.
Унікальний номер запису в Реєстрі є незмінним.
Заявник для внесення інформації до Реєстру за власним бажанням звертається до територіального органу/територіального підрозділу розпорядника Реєстру за зареєстрованим місцем проживання.
ПРЕДСТАВНИКИ НАЗК РОЗ’ЯСНИЛИ ПІДСТАВИ ДЛЯ ПОДАННЯ ПОВІДОМЛЕНЬ ПРО СУТТЄВІ ЗМІНИ У МАЙНОВОМУ СТАНІ
З 1 січня 2020 року буде розширено коло підстав для подання повідомлень про суттєві зміни у майновому стані.
У разі суттєвої зміни у майновому стані суб’єкта декларування, а саме отримання доходу, придбання майна або здійснення видатку на суму, яка перевищує 50 прожиткових мінімумів, встановлених для працездатних осіб на 1 січня відповідного року, зазначений суб’єкт у десятиденний строк з моменту отримання доходу, придбання майна або здійснення видатку зобов’язаний повідомити про це Національне агентство.
Про це представники Департаменту перевірки декларацій та моніторингу способу життя Національного агентства повідомили під час тренінгу «Фінансовий контроль – проблемні аспекти», який проходив цього тижня в Одесі за сприяння обласної державної адміністрації.
Законом України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо забезпечення ефективності інституційного механізму запобігання корупції» внесені зміни до частини другої статті 52 Закону.
«Положення частини другої цієї статті застосовуються до суб’єктів декларування, які є службовими особами, які займають відповідальне та особливо відповідальне становище, а також суб’єктів декларування, які займають посади, пов’язані з високим рівнем корупційних ризиків, відповідно до статті 50 цього Закону», – повідомила заступник керівника відділу проведення повних перевірок НАЗК Юлія Кулікова.
Нагадаємо, Національне агентство спільно з Українською школою урядування упродовж жовтня – грудня проводять низку регіональних тренінгів для уповноважених осіб з питань запобігання та виявлення корупції в органах державної влади та місцевого самоврядування.