flag Судова влада України

Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел

Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46

КОМУНІКАЦІЙНА СТРАТЕГІЯ

 

 

 

 

ЗАТВЕРДЖЕНО

наказом Голови Диканського районного суду

Полтавської області

320/06 від 29.01.2016 року

 

 

КОМУНІКАЦІЙНА СТРАТЕГІЯ

Диканського районного суду Полтавської області

на 2016-2017 роки

 

 

План

 

1. Аналіз стану комунікаційної діяльності суду.

2.  Ресурси для здійснення комунікації і проблеми, які потребують вирішення.

3.  Стан зв'язків суду з громадськістю.

4. Цільова аудиторія комунікаційної діяльності суду.

5.Форми і засоби комунікації (канали зв'язків) з цільовими аудиторіями.

6. План комунікаційних заходів Диканського районного суду та апарату суду на 2016-2017 р.р.

 

7. Оцінка та моніторинг результатів комунікаційної діяльності.


Вступ

Комунікаційну стратегію Диканського районного суду Полтавської області розроблено з метою здійснення зовнішньої та внутрішньої комунікації. У ній передбачено сукупність комунікативних засобів, методів, прийомів і технік, що сприяють наданню об’єктивної інформації про діяльність суду і суддів, налагодженню постійного зацікавленого діалогу із суспільством, забезпеченню незалежності судової влади, гарантуванню законності та правопорядку, здійсненню об’єктивного і неупередженого правосуддя, а також задля наближення українського судочинства до європейських стандартів, формування позитивного іміджу судової системи України в суспільстві.

Комунікаційна стратегія суду розроблена на основі Стратегії розвитку судової системи в Україні на 2015-2019 р.р., схваленої рішенням XII позачергового з’їзду суддів України 25 вересня 2014 року, Стратегії розвитку судової влади України на 2015-2020 роки, затвердженої рішенням Ради суддів України № 71 від 11 грудня 2014 року, Концепції інформаційно-комунікаційної стратегії Ради суддів України (2014 рік), Закону України "Про забезпечення права на справедливий суд", Закону України “Про доступ до публічної інформації”.

 

 

Головна мета комунікаційної стратегії суду – створити позитивний імідж про діяльність суду та сприяти співпраці між судом, ЗМІ,  громадянами, громадськими організаціями та суспільством в цілому.

Пріоритетними завданнями комунікаційної стратегії суду є: забезпечення прозорості діяльності суду, підвищення його авторитету в суспільстві, а також престижу роботи в суді.

Контроль  і координацію комунікаційної діяльності суду здійснює голова суду.

Відповідальний за виконання – консультант суду по розгляду звернень громадян та взаємодії із засобами масової інформації.

 

1. Аналіз стану комунікаційної діяльності суду

Диканський районний суд Полтавської області має певний досвід здійснення внутрішньої і зовнішньої комунікаційної діяльності. Це стало можливим завдяки впровадження сучасних інформаційних технологій ведення внутрішнього документообігу, управління апаратом суду та донесення інформації про діяльність  суду до широкого кола громадськості через ЗМІ.

На сьогоднішній день суд забезпечений  повним автоматизованим циклом ведення діловодства та проходження судових справ,  в якому використовується передовий світовий досвід судового адміністрування та організаційної роботи. Унаслідок цього  вдалося досягти  надання якісних та професійних послуг громадянам.

У приміщенні Диканського районного суду є інформаційні стенди із зразками процесуальних документів, розрахунковими рахунками для сплати судового збору, контактними адресами та телефонами судів вищої ланки. Відвідувачі мають можливість ознайомитися з графіком розгляду справ, зразками документів та інше.

Диканський районний суд здійснює свою комунікаційну діяльність у двох напрямках – внутрішньому та зовнішньому.

Внутрішній напрямок включає в себе  роботу з суддями та працівниками апарату суду щодо вдосконалення їх професійних та комунікативних навиків, підвищення комфортності для  відвідувачів і роботи працівників суду.

Зовнішній напрямок – це прозоре інформування про роботу суду, налагодження співпраці між судом та ЗМІ, громадськими організаціями, органами державної влади  та суспільством.

 

Зовнішня комунікація суду реалізується за допомогою таких засобів:

1. Здійснення постійного моніторингу висвітлення діяльності Диканського районного суду  в ЗМІ.

2  Оприлюднення інформації про заходи, які відбуваються в суді на офіційному веб-сайті, а також проведення роботи по його оновленню.  

3.Проведення таємного анкетування відвідувачів;

4.Аналіз надходження запитів про надання публічної інформації,  що надходять у письмовій формі  чи будь-якими  іншими засобами зв'язку ( поштою, факсом, електронною поштою);

5.В міру необхідності  забезпечення підготовки та  поширення матеріалів про діяльність суду, надсилання у відповідні видання офіційних заяв, спростувань, роз'яснень у зв'язку із публікаціями про діяльність суду.

6. Аналіз телефонних дзвінків, які надходять до суду;

7. Оновлення інформаційних стендів із зразками заяв, розрахункових рахунків суду.

8. Встановлення графіку прийому громадян керівництвом суду.

9. Підвищення рівня  правової освіти населення шляхом інформування громадян про шляхи забезпечення їх конституційних прав та необхідність дотримання ними конституційних обов’язків.

 

2. Ресурси для здійснення комунікації і проблеми, які потребують вирішення

З часу створення суду і до цього часу ведеться активна робота забезпечення суддів і працівників апарату належними умовами праці та відповідними приміщеннями для здійснення правосуддя, а також забезпечення громадян, людей з обмеженими фізичними можливостями і відвідувачів вільним, безперешкодним доступом до суду.

Функціональна придатність приміщення суду для здійснення  якісного правосуддя задовільна. У суді забезпечено можливість відвідувачам суду, шляхом організації куточків підготовки (столи, лавочки), розміщуватись при підготовці до подання матеріалів до суду та для очікування судових засідань; встановлено пандуси, домофон, що забезпечує доступ до здійснення правосуддя особам з обмеженими фізичними властивостями.

Не сприяє  налагодженню постійного діалогу суду  з громадськістю і низький рівень загальної правової культури населення. Тому при визначенні стану здійснення правосуддя необхідно враховувати не тільки статистичні дані щодо навантаження та обсягу роботи суддів та працівників суду, а й реальні потреби громадян, які звертаються до суду  і хочуть реалізувати своє право на судовий захист ефективно й у визначені законом строки.

 

3. Стан зв'язків суду з громадськістю

 

Диканський районний суд Полтавської області постійно співпрацює з  місцевими та регіональними представниками центральних та регіональних ЗМІ. Планово висвітлюються питання  організації роботи суду,  правової освіти, діяльності суддів,  розгляду справ, які викликають суспільний резонанс (тощо).

Диканський районний суд постійно оновлює матеріали на своїй веб-сторінці суду офіційного веб-порталу судової влади України.

Важливим напрямком роботи із громадськістю є організація круглих столів та конференцій для обговорення найактуальніших проблем, проведення “Дня відкритих дверей”.

 

4. Цільова аудиторія комунікаційної діяльності суду

Цільовою аудиторією комунікаційної діяльності Диканського районного суду є:

внутрішні:

- професійні судді;

- працівники суду.

зовнішні:

  - громадяни: учасники судових процесів (позивачі, відповідачі тощо) та особи, які потребують судового захисту; громадяни, які не є безпосередніми учасниками судового процесу; окремі категорії громадян, інтереси яких можуть бути представлені громадськими організаціями (інваліди, діти війни тощо);

- представники суб'єктів владних повноважень;

- правозахисні організації;

- працівники ЗМІ;

- школярі, студенти юридичних факультетів та юридичних навчальних закладів;

- науковці, адвокати, юристи загалом.

 

5. Форми і засоби комунікації (канали зв'язків) з цільовими аудиторіями

Аналізуючи вибір каналів зв'язку із цільовою  аудиторією необхідно обов'язково враховувати специфіку кожної окремої групи.

Найбільш численною та різноманітною є група громадян, отже, для неї краще обрати канали, які є більш масовими, доступними широкому загалу.

Канали зв'язків із громадськістю:

1) проведення опитування громадян;

2) надання інформації через веб-сайт суду;

3) розміщення інформації на інформаційних стендах у приміщенні суду;

Під час визначення каналів комунікації із представниками ЗМІ необхідно враховувати, що ця група є більш вузькою та спеціалізованою.

 Каналами комунікації зі ЗМІ може бути:

1) проведення семінарів, круглих столів, брифінгів, конференцій;

2) надання інформації через веб-сайт суду;

3)розсилання інформації про діяльність суду безпосередньо у ЗМІ;

4) організація інтерв'ю з керівництвом

 Каналами комунікації із  представниками суб'єктів владних повноважень можуть бути:

1) надання інформації через веб-сайт суду;

2) участь у спільних нарадах, зустрічах, тощо.

3) обмін інформацією шляхом  офіційного листування.

Обираючи засоби зв'язку зі школярами, студентами юридичних спеціальностей, слід звернути увагу, що основною ідеєю співпраці з цією групою є популяризації роботи в суді з метою формування майбутнього високопрофесійного персоналу.

Канали зв'язків зі школярами, студентством:

1) надання інформації через веб-сайт суду;

2) проведення «Днів відкритих дверей»

3) сприяння організації проходження практики студентами юридичних спеціальностей.

 

Каналами комунікації з науковцями, адвокатами, юристами загалом можуть бути:

1) зустрічі, обговорення тем, безпосередньо пов’язаних із діяльністю суду;

2) надання інформації через веб-сайт суду;

3)  спеціальні навчальні заходи, тематичні семінари.

 

 

 

6. План комунікаційних заходів Диканського районного суду Полтавської області на 2016-2017 роки (внутрішня і зовнішня комунікація)

 

 

п/п

Назва заходу

Цільова аудиторія на яку направлений захід

Орієнтовна дата проведення

Очікуваний результат

Відповідальна особа

Внутрішня комунікація

1

Налагодження системи оперативного обміну інформацією з професійних та інших питань діяльності суду та судової системи загалом

Судді та працівники апарату суду

Постійно

Ефективна взаємодія всіх працівників суду при виконанні професійних обов'язків, вироблення спільних позицій з питань діяльності суду

Голова суду Новак Д.І.,

керівник апарату суду

Обрізан Д.В.,

прес-секретар суду

Захарчук О.М.

2

Організація і проведення навчання з питань спілкування та взаємодії в колективі

Судді та працівники апарату суду

Згідно планів

Формування навичок ефективного спілкування та комунікаційної взаємодії

Голова суду Новак Д.І.,

керівник апарату суду

Обрізан Д.В.,

прес-секретар суду

Захарчук О.М.

3

Проведення тренінгу спілкування зі ЗМІ

Судді та працівники апарату суду

Два рази на рік

Формування навичок спілкування зі ЗМІ

Прес-секретар

суду

Захарчук О.М.,

суддя-спікер

Щабельська І.В.,

керівник апарату суду

Обрізан Д.В.

Зовнішня комунікація

4

Оновлення веб-сайту суду

Громадяни, відвідувачі суду, представники ЗМІ, громадські організації, представники органів державної влади і місцевого самоврядування

Постійно

Швидке, оперативне отримання довідкової інформації про діяльність суду

Прес-секретар суду

Захарчук О.М.,

керівник апарату суду

Обрізан Д.В.,

головний спеціаліст з інформаційних технологій Сулима О.О.

5

Оновлення інформаційних стендів у приміщенні суду

Громадяни, відвідувачі суду, представники ЗМІ, правозахисні організації

За необхідності, у зв'язку із новими змінами у законодавстві

Зменшення черг громадян до канцелярії суду для отримання інформації, швидкість та доступність отримання громадянами необхідної інформації

Помічник судді

Федотченко С.Ю.,

керівник апарату суду

Обрізан Д.В.

6

Організація виступів, інтерв'ю керівництва суду, суддів з актуальних питань

Громадяни регіону, у випадку конкретного питання — відповідні цільові групи

За попередньою домовленістю

Презентація суду як відкритої установи, висвітлення окремих питань судочинства та роботи суду

Прес-секретар суду

Захарчук О.М.

7

Моніторинг матеріалів у ЗМІ, які стосуються діяльності суду, при необхідності організація оперативного реагування на них

Цільові аудиторії, які визначаються за результатами моніторингу

Постійно

Оперативне реагування дозволяє уникнути недостовірності інформації, що може розміщуватися в ЗМІ щодо роботи суду, передбачає можливість її спростування

Прес-секретар

суду

Захарчук О.М.

8

Проведення “Днів відкритих дверей”

Студенти, школярі, інші бажаючі

Два рази на рік

Надання інформації про особливості роботи в суді, підвищення довіри до суду

Керівник апарату суду

Обрізан Д.В.

9

Проведення опитування громадян-відвідувачів з питань, що стосуються оцінки та ефективності діяльності суду

Відвідувачі суду

Один раз на рік

Оцінка довіри до діяльності суду, отримання інформації про недоліки роботи з метою їх подальшого усунення

Керівник апарату суду

Обрізан Д.В.,

консультант з кадрової роботи

Маслій Л.П.

10

Проведення конференцій, круглих столів, виробничих нарад, підготовка прес-релізів про судові справи, які мають підвищений суспільний інтерес

Судді, представники ЗМІ, представники органів державної влади, адвокати, громадські організації

За необхідності

Інформування про роботу суду, демонстрація відкритості діяльності, формування позитивного іміджу

Прес-секретар суду

Захарчук О.М.,

Суддя-спікер

Щабельська І.В.,

керівник апарату суду Обрізан Д.В.

11

Проходження студентами вищих навчальних закладів України практики у суді

Студенти юридичних спеціальностей

На постійній основі

Популяризація роботи в суді, підвищення рівня професії юриста

Керівник апарату суду

Обрізан Д.В.

 

 

7. Оцінка та моніторинг результатів комунікаційної діяльності:

За результатами реалізації Комунікаційної стратегії Диканського районного суду очікується зростання рівня довіри громадян до судів, підвищення авторитету суду шляхом поліпшення правової обізнаності населення про порядок захисту їхніх прав та інтересів у судах.

Громадяни мають сприймати суди як установи, що покликані захищати їх права. Звертаючись до суду, кожен громадянин має очікувати, що рішення суду, яким би воно не було, ухвалено неупереджено, виважено та на підставі норм закону.

 Основні результатами, які повинні бути досягнуті:

- наявність зворотного зв'язку з цільовими групами та громадськістю загалом;

- підвищення рівня правової обізнаності населення та ЗМІ;

- налагодження сталих зв’язків зі ЗМІ з метою оперативного висвітлення діяльності суду;

- підвищення рівня зацікавленості громадян, насамперед молодих юристів у роботі в суді.

- формування позитивного іміджу судової влади.